110106


Dagen har gått åt att plugga. Jag hade aldrig riktigt pluggat förrän sista året på gymnasium (vilket är ironiskt eftersom jag blev kallad för plugghäst under högstadiet) men kan inte riktigt vänja mig vid att sitta och plugga en hel dag. Polsk realia är inte att leka med och att plugga in kungar (namn, när de regerade, vad de gjorde etc) har jag alltid hatat.


Min favoritfråga: 'När utkristalliserades legeringen polack-katolik? Förklara dess innebörd.'
(Svaret är, om någon undrar, under 1600-talet med motreformationen mot reformationen. Inrikes innbar det en försämring för religösa minoriteter.)

Liberum, liberum veto (lite som i FN numera)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0