ÅRSRESUMÉ 2010 - DEL ETT


I januari var jag med WWL (världens mest... speciella tjejklass) i Aix-en-Provence i Frankrike. En hel månad av vinsippande, pojkspaning, ostätande och kul. Minst sagt. Sista veckan där bestämmde jag mig för ett liv i celibat men bröt det en dag efter då jag såg den snyggaste killen jag sett. 11 månader senare och vi är ännu tillsammans.



@ Le Buddoir (även kallad buddan) där ett glas vitt kostade tre euro.


@ Le Buddoir (eller gaystället Chado?) med Malin och Maria. Inte nyktert.

Februari/mars var det extremt pluggande som gällde. Fick IG i PA, gick ut alldeles för mycket. Min kropp var trött.

Den andra april dog min morbror och det var en slags breaking-point för mig. Växte upp, blev starkare, mer självständig. Höll folk borta från mitt liv och höll mig själv sysselsatt. På min födelsedag vände det lite och mina kära vänner betydde ännu mer för mig. Bokade en resa till Paris, första gången jag skulle resa helt själv.

I maj var jag en helg i Paris och strosade runt på gatorna, träffade Hanna och fick slappna av lite. WWL's studentskiva var (tror att det var i maj i alla fall, ha ha) och vi tjejer (+ Benny) visade vad vi gick för. D.v.s alldeles för mycket alkohol och drama. Måste tillägga att det var ett par andra studentskivor under halvåret också.


Studentskivan.

I juni tog jag studenten! Höll två oförberedda tal inför klassen och alla treorna, var full hela dagen, hade mina bästa vänner och familj över och gick inte ut och firade med min klass på kvällen. Ett beslut som jag är mycket nöjd över. Fick ett pris inför alla studenter för mina studier i franska som boostade min självförtroende igen. Hanna och Malin tog studenten dagen efter, härliga tider. (Påminn mig att aldrig åka studentflak igen...)


Långstånkarna i klassen. Benny, jag, Amanda och Malin.



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0