STIL VS TREND

En sak som jag tänkt på ganska länge nu är skillnaden mellan stil och trend. Jag hade en diskussion med två kompisar för två-tre år sedan om rött läppstift. Det hade precis blivit inne och jag tyckte att det var så fint och berättade för dem att jag bestämt mig för att införskaffa mig ett.

En av tjejerna började säga "Fy fan, jag skulle aldrig ha på mig rött läppstift, värsta tantvaringen! Det kan se väldigt horaktigt ut också." medan den andra sa mer "Joo, det kan vara fint på vissa men inte på mig.". Numera har båda de två tjejerna på sig rött läppstift och den första tjejen använder det oftare än vad jag gör.



© The Coveteur

Med detta vill jag inte säga att min första kompis gjorde fel och inte heller vill jag anklaga henne för något. Jag vill mer säga att man inte ska ha några principer när det kommer till kläder, för någon gång kanske man vill äga t.ex. ett rött läppstift eller två.

När jag var omkring 15 var min princip att inte ha på sig något som alla andra har på sig. Numera har jag på mig precis det jag vill - trend eller inte trend. Skillnaden mellan stil och trend är att stil är alltid du och trend är du just nu.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0