THE FALLING MAN


Jag funderade länge på om det verkligen var lämpligt att lägga en bild. En man som valde att hoppas från WTC den elfte september 2001. När tidningar publicerade den här bilden blev så många upprörda att man slutade visa bilderna på "the jumpers" - de cirka 200 personera som valde att hoppa. Men istället borde de få lika stort utrymme i vårt minne som alla andra.

Mitt mål är inte att uppröra men ändå så lägger jag inte upp bilden pga hänsyn till denne man som förlorat livet så som många andra. "The jumpers" är de som påverkat mig mest och det värsta var att jag inte kände till de förrän i år eller snarare är de bilderna har försvunnit från våra tanker.

Vill ni se bilden så klicka er vidare här. Valet är ditt.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0