STOCKHOLMS BÄSTA MACARONS





Äntligen har jag hittat dem! Stockholms bästa macaronger. De är inte gjorda på äcklig smörkräm, är inte hårda och smakar ljuvligt. Jag kan inte slutat tänka på macarons sen jag åt dem för första gången tidigare i år ha ha. De här är gjorda på café Petite France på Kungsholmen och de var defintivt värda resan. Tog de vanliga smakerna som t.ex. choklad och hallon men den röda var i glöggsmak. Så himla god!!

En charmig sak var att B (som f.ö. undrar vem denne "B" är) kunde prata franska med de som jobbade där. Alla vi frusna svenskar log över spektaklet och det kändes nästan som att besöka ett brasserie i Paris. Nästan.

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Du menar den där "dududuudu!" Haha! Bra imitation va? ;) Air France flygbussar ger mig samma känsla, förutom när jag åker FRÅN flyplatsen. Nästa resa får bli en enkel!



Franska macarons i Sverige låter ju finemang. Vi har ett boulangerie i Malmö. Får ta och gå dit imorn och unna mig en lördagsmacaron :)

Hoppas du får en riktigt fin helg!



Ps, hur trivs din fransman i Sverige? Har du ens berättat att det var -25 grader i Stockholm förra vintern? :-P

2011-12-02 @ 19:02:17
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, låter sjukt härligt! hade jag velat se!<3

2011-12-03 @ 02:05:01
Postat av: Christine&Paris

Hehe, vi får hoppas på det bästa då. Du får köpa honom en Fjällräven ;)

2011-12-05 @ 16:39:31
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0