AIX-EN-PROVENCE

En av mina gamla klasskamrater valde att gå om trean och göra frankrike-resan i år istället. Titta igenom hennes bilder från Aix och drabbas av akut saknad. De har en bild med Nikita (klubbägarens son), "VIP-båset" med gratis champagne, vandring i bergen, Marie (världens bästa franska lärarinna) och Nice. Det var nog en av de bästa resorna i mitt liv samt den bästa tiden i mitt liv. Träffade också B där.


Knappast Abbey Road, men det var så varmt den dagen att vi slängde av oss jackorna. Jag och J lekte med hundarna i två timmar.


Paul Cezannes ateljer. Lagom intressant. B berättade senare att han hade jobbat där en sommar. När det hade skett en moppeolycka så fanns en kvinna som jobbade där då på plats. Stället blev lite intressantare...


Cassis. En av jordens vackraste platser.


Spriten var billig plus att man fick gratis shottar från våra bartenders från Bouddoir och champagne från Nikita.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0