MIN SYSTER - DAG ELVA


Min syster och jag är lite som (kliché-varning) ying och yang. Eftersom vi är lika till både utseendet och sättet misstar folk oss för tvillingar. Med en åldersskillnad på sju år så känns det konstigt att folk ser oss som tvillingar...

De som verkligen känner oss båda vet att vi är väldigt olika. Magdas beteende liknar mer pappas och mitt liknar mer mammas. Det är på grund av min syster som jag alltid kännt mig trygg i mig själv och aldrig riktigt genomgått "vem är jag?"-perioden. Aldrig fick jag vara en bångstyrig tonårig heller, för då fick jag stryck.

Det roligare är att när folk träffar oss en och en tror folk att Magda är 19 och att jag är 26, men sen när man lär känna oss märker man snabbt av vem som är den äldsta. Jag kanske har mer rynkor?

Jag älskar min syster så mycket, det går inte ens att beskriva. Tillsammans är vi en udda och unik duo som gör lite som vi själva vill - på gott och ont.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0